Tips – Stressa ner, ta det ”chill”

2

Många av oss är idag så otroligt stressade. Tankarna flyger huller om bull och vid dagens slut är stressnivåerna på topp.

Jag som 6 barnsmamma med adhd har utarbetat några strategier för att hantera stress. Här nedan kommer några av mina tips:

-våga säga….”jag återkommer till dig med svar, låt mig fundera lite”
Människor runtom dig behöver inte veta vad du vill, få din hjälp eller få ditt svar precis här och nu. Det går att pausa och återkomma till människor  när det passar dig!

-sov på saken
När hjärnan är trött eller stressad är det inte alltid man fattar rätt beslut eller fattar beslut uitifrån sin intuition. Så sov på saken, och jag lovar dagen efter kommer saken se klarare ut.

-skriv ner och gör listor
Få struktur på det som behövs göras och som ligger inom dig och gnager. Bestäm att en tidpunkt när sakerna ska vara gjorda. Sätt listan synlig för dig själv.

-hitta andrum
Hitta ditt andrum, min är yoga och att ta låååånga duschar:).

-ge någon du tycker om en lång och nära kram
Kramen är undervärderad. Att krama någon du tycker om är lugnande för hela nervsystemet och sänker stressnivåerna.

-Andas
Ta ett djupt andetag, stanna upp 5 sekunder och känn hur ditt djupa andetag lugnar ner hela dig.

-kom ihåg att du inte är din kropp, du är din själ
Tänk på det ibland…..du är inte din kropp, du är din själ. 

 Ha en fin dag på er alla och kom ihåg….take it chill;)

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

2 kommentarer

  1. omandlighetochdetundermedvetna on

    Åååh, tack! Jag tänkte ha på mig en röd tajt klänning för en killes skull i dag, men det blev landstingsdräkten ( Cardigan och swettisbyxor) ist!!!! 🙂 Klänningen gjorde mig obekväm och tanken på swettissuiten kändes behagligare ändå! Men jag vill inte gå omkring och känna mig obekväm när jag faktiskt kan slappna av!!!! <3 <3 <3<3

Lämna en tanke