En gåva till dig – Hakini Mudra!

2

Mudras

Mudras är olika handgester som härstammar från Hinduismen och Buddismen. Mudras används flitigt inom yoga. Genom att praktisera mudras sägs det att man kan skifta sin energi från det man upplever till det man vill känna. Dvs du kan genom mudras uppnå/förbättra ett önskat tillstånd.

Varje mudra du praktiserar bör du hålla ett par minuter helst längre som uppåt 15-20 minuter. Man kan med fördel använda olika mudras i ens meditationer.

Dagens mudra är :

Hakini mudra

Hakini mudra ökar koncentrationen, hjälper ditt minne, stimulerar hjärnan, koordinerar hjärnans högra och vänstra hemisfärer och främjar lugn. Hakini mudra förbättrar även din intuition.

hakini mudra

Du utför hakini mudra genom att hålla handflatorna mot varandra. Låt fingertopparna i båda händerna lätt mötas. Fokusera på ditt tredje öga.
Vill du avancera så kan du vid varje inandning låta din tungspets nudda gommen och vid varje utandning släpper du ner tungan. Tungrörelserna stimulerar tallkottkörteln. Tallkottkörteln påverkar bl a. det tredje ögat, det mediala seendet och intuitionen.

Prova på att praktisera mudras och du kommer bli förvånad hur kraftfullt det är!

Maria

Du är varmt välkommen att kontakta mig för medial vägledning , klicka nedan;


Boka Nu

Dela.

Om skribenten

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

2 kommentarer

Lämna en tanke